O badmintonu víme vše, je to naše hra!

diskuze

e-shop

Sestavte si trénink

Základní principy tréninku

 

Aby měl trénink - dlouhodobá, cílená příprava na výkon - žádoucí účinek, je třeba dodržovat několik základních principů. Mezi základní principy tréninku patří princip všestrannosti, systematičnosti, dynamičnosti, cykličnosti, princip variabilnosti obsahu a princip individualizace.

zobrazit celý článek »

Stavba sportovního tréninku

 

Už první slovo názvu této kapitoly asociuje pevné základy, nosné sloupy, stěny či jednotlivé cihly. Celistvá stavba se rozpadá do tzv. cyklů, jež jsou tradičně rozlišovány tři: Makrocykly (MC) - jednotkou jsou zde roky, Mezocykly (MZC) - jednotkou jsou zde týdny a Mikrocykly (mC) - jednotkou jsou zde dny.

zobrazit celý článek »

Makrocykly

 

Největším cyklem je, zpravidla roční, makrocyklus; jinak též roční tréninkový cyklus (RTC). Dělí se na čtyři tréninková období: 1) Přípravné, 2) Předzávodní, 3) Závodní a 4) Přechodné.

zobrazit celý článek »

Přípravné období

 

Úkoly: 1) Všeobecný rozvoj pohybových schopností, především kondičních 2) Rozšiřování pohybových dovedností. Především se zde uplatní obecné tréninkové prostředky, čím vyšší je sportovní úroveň konkrétního badmintonisty, tím bude vyšší podíl speciálních tréninkových prostředků v přípravném období.

zobrazit celý článek »

Předzávodní období

 

Úkoly: Spojení všeobecně rozvíjejícího a speciálního tréninku       Prostředky: Zařazování speciálních cvičení, která jsou kombinována s cvičeními všeobecnými. Na konci tohoto období můžeme sehrát první turnaje přípravného charakteru.

zobrazit celý článek »

Závodní období

 

Úkoly: Dosažení optimální formy, „vrcholné období" roku - příprava k závodům, rozvoj a stabilizace speciálních pohybových schopností     Prostředky: Speciální příprava převažuje nad obecnou.

zobrazit celý článek »

Přechodné období

 

Úkoly: Odpočinout si po náročné sezóně a nabrat síly do sezóny další.                                                                                                    Prostředky: Aktivní odpočinek - nikoliv „na gauči s dálkovým ovladačem od televize v ruce", ale všestranná, pestrá příprava

zobrazit celý článek »

Mezocykly

 

Zpravidla čtyřtýdenní období s konkrétními úkoly (v závorce jsou uvedeny hlavní cíle, dle jednotlivých mezocyklů): 1) Základní (obecná příprava), 2) Předzávodní (speciální příprava), 3) Vylaďovací (technické, taktické), 4) Závodní (utkání), 5) Kompenzační (regenerační)

zobrazit celý článek »

Mikrocykly

 

Za základní sportovní mikrocyklus je zpravidla považován jeden týden. Obdobně jako u mezocyklů můžeme odlišovat mikrocykly: 1) Přípravné, 2) Závodní, 3) Zotavovací, 4) Přechodné

zobrazit celý článek »

Tréninková jednotka

 

Tréninková jednotka je cihla každého domu sportovního výkonu, naší snahou je, aby tato cihla byla pevná a pokud možno i zlatá; „zlatá tréninková jednotka" je základem k možné budoucí zlaté medaili. Důležitá je především variabilita tréninku!

zobrazit celý článek »
1 | 2