O badmintonu víme vše, je to naše hra!

diskuze

e-shop

Regenerace a výživa

Regenerace

 

Význam regenerace je dán kromě výše uvedeného také tím, že správná regenerace může zvýšit intenzitu tréninkového procesu až o 15%. Pokud chceme zvýšit náš výkon, můžeme tedy postupovat cestou kvantity (trénovat více), v posledních letech se ale prosazuje proces zvýšení kvality (trénovat lépe), a právě k tomu mám může regenerace dopomoci.

zobrazit celý článek »

Výživa

 

Nikoliv alkohol, ale nutriční problémy jsou metlou lidstva. V chudých zemích světa je až příliš častým jevem podvýživa, naopak v bohatých státech nadbytek potravy vede k nadměrné hmotnosti a obezitě. Mimochodem – znáte své BMI?

zobrazit celý článek »

Sportovní výživa

 

Sportovní výživa je úzce spjata s energetickým metabolismem a zdravotním stavem každého sportovce, a to nejen vrcholového. Není asi třeba dvakrát zdůrazňovat, že nesprávná výživa zapříčiňuje zhoršenou tréninkovou a hlavně samotnou soutěžní výkonnost.

zobrazit celý článek »

Voda

 

Lidský organismus denně spotřebuje v klidu přibližně 3 litry vody a stejné množství také vyloučí. Obvykle se udává „třílitrový příklad“, podle kterého v nápojích přijímáme okolo 1600 ml vody, v potravě 1000 ml a při přeměně různých látek v metabolismu cca 400 ml.

zobrazit celý článek »

Výživa a pitný režim v jednotlivých fázích přípravy

 

V předzávodní fázi hraje velmi důležitou roli metabolismus sacharidů, velký význam má velikost zásob glykogenu, především glykogenu svalového. Z tohoto důvodu je poslední tři až čtyři dny před turnajem kladen důraz na co možná nejlepší doplnění zásob sacharidů.

zobrazit celý článek »